Odlukom Republičkog kriznog štaba od danas će ponovo početi da rade fitnes-klubovi i teretane. Takođe, doneta je odluka i da mogu početi da rade kozmetički i frizerski saloni.
Naravno, i zaposleni i korisnici će morati da se pridržavaju propisanih procedura, a evo koje su procedure obavezne za prostore koji pružaju ove vrste usluga.
Instrukcije za rad teretana i fitnes-klubova su sledeće:
- Na vidnom mestu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga kluba
- Na ulazu u klub mora biti instalirana dezo barijera
- Na početku i kraju radnog dana provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve površine, opremu, sprave i druge rekvizite. U toku radnog dana što ćešće provetravati
- Prilikom svakog ulaska zaposlenih i korisnika, mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom na bazi 70% alkohola
- Svi zaposleni moraju nostiti ličnu zaštitnu opremu, odnosno zaštitnu masku i zaštitne rukavice tokom celokupnog radnog vremena
- Korisnici moraju koristiti sopstvene peškire i druga sredstva lične higijene
- Korisnici moraju unapred zakazati termin telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom.
- Korišćenje zajedničkih, kao što su kafe-kuhinje, svlačionice, tuš-kabine i slično, moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije
- Organizacija vežbanja mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje dva metra (10 metara kvadratnih po vežbaču).
- Oprema, sprave i rekviziti za vežbanje moraju se dezinfikovati nakon svake upotrebe
- U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome COVID-19, odgovorno lice kluba dužno je da bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija kluba
- U slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome COVID-19, zaposleni i odgovorno lice dužni su da ga zamole da napusti prostorije kluba
Kada su u pitanju kozmetički i frizerski saloni instrukcije su sledeće:
- Na vidnom mestu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga
- Na ulazu u salon mora biti instalirana dezo barijera (podmetač natopljen dezinfekcionim sredstvom – preparatima na bazi hlora ili alkohola)
- Prilikom otvaranja i zatvaranja salona, dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine. U toku dana što češće provetravati
- Prilikom svakog ulaska zaposlenih ili korisnika mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom, sa minimalno 70% alkohola
- Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom
- U salonu može boraviti ograničen broj korisnika, tako da razdaljina između dva korisnika bude minimum dva metra
- Prilikom rada sa korisnicima obavezno je nošenje zaštitne maske i rukavica
- Prilikom pružanja usluga higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija, obavezno je da obezbede uslovi kojima se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće, da takve usluge ne pružaju
- Sve radne površine, oprema i sredstva za rad, naročito one koji se neposredno koriste na korisniku (češljevi, peškiri, makaze, kreveti, instrumenti u kozmetičkim salonima) moraju biti obavezno dezinfikovani nakon svake upotrebe
- Otpadni materijal koji nastane u radu salona pokupiti i staviti u jednu kesu za đubre koju treba dobro zavezati, pa staviti u još jednu kesu i odložiti na predviđeno mesto
- Upotrebljene peškire i drugu tekstilnu galanteriju odložiti u posebno određenu kesu, te ih na kraju radnog dana oprati u mašini za veš sa korišćenjem praška za veš na visokoj temperaturi
- Korišćenje zajedničkih prostorija, kao što su kafe-kuhinje, sobe za presvlačenje, tuš-kabine, kupatila, ve-ce i slično, moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog pojedinačnog korišćenja izvrši dezinfekcija
- Radne površine, stolice i stolovi koji se ne koriste moraju se često dezinfikovati, minimum jednom u toku radnog dana
- Ceo prostor salona, sa svim pratećim prostorijama, mora svakodnevno biti dezinfikovan nakon završetka rada salona
- U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome COVID-19, odgovorno lice kluba dužno je da bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija salona
- U slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome COVID-19, zaposleni i odgovorno lice dužni su da ga zamole da napusti prostorije salona
Sugrađanima su tokom perioda vanrednog stanja nedostajale sve ove usluge. Nadamo se da će se i vlasnici i korsnici ovih objekata pridržavati svih preporučenih mera zaštite.