Bezbednost na Zrenjaninskom putu povećana je po uzoru na Sloveniju koja je poznata po implementiranim evropskim merama i trendovima usmerenim ka kampanjama i edukacijama. Međutim, kraj aprila je rok za završetak radova pa se pitamo da li će kašnjenje i odlaganje radova ipak biti po uzoru na Srbiju?!
Akcija povećanja bezbednosti saobraćaja na Zrenjaninskom putu realizovana je po ugledu na Sloveniju koja je daleko ispred nas po integraciji svih vidova saobraćaja.
„U aspektu bezbednosti saobraćaja Slovenci su daleko ispred nas jer imaju implementirane evropske mere i trendove. Činjenica je da su evropski trendovi usmereni ka kampanjama i edukacijama, kao i integracijama svih vidova saobraćaja u užim gradskim područjima“, istakao je predsednik Gradskog saveta Dušan Rafailović.
Još početkom godine počela je sanacija crnog poteza na Zrenjaninskom putu u dužini od četiri kilometra, uspostavljanje koordinacije semafora kao i postavljanje ograde koja će razdvojiti dve saobraćajne trake.
Crna tačka na Zrenjaninskom putu mora biti sanirana jer zvanični podaci MUP-a Srbije govore o zabrinjavajućoj statistici. U prethodne tri godine na tom delu puta dogodile su se 803 saobraćajne nesreće u kojima je povređeno 355 lica, nastradalo 13, dok je prošle godine ovde stradalo sedam osoba.
U okviru ovog projekta realizovaće se sledeće aktivnosti:
– semaforizacija nesemaforisanih bočnih prilaza,
– semaforisanje tri nove raskrsnice – raskrsnice Zrenjaninski put-Save Kovačevića-Sutjeska 1 (Pošta Krnjača), Zrenjaninski put-pešački prelaz ispred benzinske stanice „Mol“-Dolovska ulica i Zrenjaninski put-pešački prelaz iza benzinske stanice „Mol“ ispred Pakračke ulice u zoni autobuskog stajališta „Novo naselje“.
– razdvajanje kolovoza po smerovima postavljanjem zaštitnih ograda kako bi se sprečila vožnja u kontra smeru,
– obeležavanje pešačkih prelaza na raskrsnici Zrenjaninski put-Ivana Milutinovića-Put za Ovču (ulazak u Borču i Ovču),
– uvođenje jednosmernog režima saobraćaja na uličnoj mreži koja se nalazi u zonama raskrsnica kod EDB u Krnjači i restorana „Bitolj“, kao i u zoni usporenog saobraćaja na servisnim saobraćajnicama između ulica Branka Momirova i Partizanski blok ulica 1, sa obe strane Zrenjaninskog puta.
Akcija povećanja bezbednosti trebalo bi da bude završena do kraja aprila. Međutim, radovi na Zrenjanincu možda jesu po uzoru na Sloveniju ali da li će po kašnjenju i odlaganju radova biti po ugledu na Srbiju, ostaje nam još dva dana da saznamo.