in

Osmaci ne znaju ni da čitaju a tablica množenja večita misterija

Osmaci ne znaju ni da čitaju a tablica množenja večita misterija
Osmaci ne znaju ni da čitaju a tablica množenja večita misterija

Direktori srednjih škola razočarani su činjenicom da iz godine u godinu dolaze osmaci sa veoma lošim znanjem i nedopustivim ponašanjem. Dolaze učenici koji su gotovo nepismeni, ne znaju da čitaju, ni sva slova da napišu dok tablica množenja večita misterija.

Profesori i direktori srednjih škola iako su snizili kriterijume za ocenjivanje i dalje su dnevnici puni jedinica jer đaci svoju nepismenost ispoljavaju svakodnevno. Pisanje velikog slova, čitanje, tablica množenja samo su neke od “rupa u znanju” sa kojima osmacu upisuju srednju školu.

Dolaze nam deca koja ne znaju da čitaju, slova da napišu, ne znaju tablicu množenja. Kao profesor matematike drastično sam promenio kriterijume ocenjivanja u odnosu na pre tridesetak godina. Školstvo  je dotaklo dno”- izjavio je Momčilo Stojanović, direktor Elektrotehničke škole „Rade Končar“

Sreća što je obrazovni sistem organizovan po principu da se u prvoj godini srednje škole obnavlja gradivo iz osnove, u suprotnom nastavnici ne bi mogli da održe nastavu.Takođe, su primorani da svakodnevno održavaju dopunsku nastavu kako bi se nadoknadilo nenaučeno, izgubljeno znanje a školovanje opravdalo svoje postojanje.

Školu mrzi 80 odsto osmaka!

Čak 80 odsto beogadskih đaka ne voli da idu u školu, nezainteresovani su za svoju budućnost čak i mrze školovanje jer smatraju da nije bitna stvar u životu. Takođe smatraju da i sa lošim uspehom i nezavršenim fakultetom će moći raditi željenu profesiju jer imaju “vezu”.

Osmaci ne znaju ni da čitaju a tablica množenja večita misterijaZbog nezainteresovanosti a i posledice stanja u društvu jedva završavaju željene škole ali kroz život i dalje koračaju nepismeni. Stanje u društvu je nažalost takvo da se štreberi osuđuju a “in” je biti loš đak.

Rešenje problema jedino se vidi u specijalizovanim testovima koji moraju biti organizovani u našim školama. Specijalizovani testovi koji su zastupljeni u svim zemljama osim u Srbiji.

“Potrebno je uvesti specijalizovane testove znanja na kraju osnovne škole, koji bi pokazali šta deca znaju. Ne bi se događalo da u jednoj srednjoj stručnoj školi od 30 učenika prvog razreda samo njih dvoje zna tablicu množenja.”– saopštio je Predsednik Foruma srednjih stručnih škola ,Milorad Antić

Da li će naša deca živeti bolje ili lošije od nas, da li želimo školstvo koje proizvodi kadrove na pokretnoj traci ili kadrove sposobne da artikulišu svoje stavove? Jedno je sigurno, neko mora da snosi odgovornost, roditelji, država ili nastavnici!

Jasno je da vaspitna uloga škole mora da bude ojačana jer  je jedna trećina učenika funkcionalno nepismena. Đaci nepismeni, nezainteresovani za školovanje a način rada škola nepromenjen. Da li je znanje imanje, presudite sami!

Leave a Reply

Predškolska ustanova „Boško Buha“ odbija da deci s alergijama obezbedi odgovarajuće obroke!

U Palilulskim vrtićima roditelji kupuju čak i toalet papir

Okretnice sa Trga Republike i Studentskog trga uskoro u Dunavskoj

Okretnice sa Trga Republike i Studentskog trga uskoro u Dunavskoj