Ubuduće brigu o gradskim ulicama, osim „Beograd puta“ vodiće i novo javno preduzeće „Putevi Beograda“, dok će o gradskom prevozu da se stara novoformirani Sekretarijat za javni prevoz, odlučili su gradski odbornici.
Pred Sekretarijat za javni prevoz i dalje će nastaviti da postoji i Sekretarijat sa saobraćaj.
Formalno su prestale da postoje direkcije za puteve i javni prevoz u okviru Sekretarijata za saobraćaj, ali faktički nastavljaju da rade u drugom „pakovanju“.
Iako bi potpuno bilo logično da se kao sastavni deo saobraćaja u glavnom gradu i javni prevoz stavi pod istu upravljačku palicu, a da održavanje i izgradnja saobraćajnica eventualno budu izdvojena oblast, gradski oci su presekli ovako.
Sekretarijat za saobraćaj i Javno preduzeće „Putevi Beograda“ obavljaće delimično iste poslove. Između ostalog i jednima i drugima u opisu posla biće izgradnja, rekonstrukcija, održavanje i zaštita javnih puteva. A deliće i nadzor nad radovima i održavanjem puteva.
Prema rečima Dušana Rafailovića, v. d. sekretara za saobraćaj, uporište za donošenje ove odluke nalazi se u Zakonu o javnim preduzećima, kojim se definiše delatnost od opšteg interesa. On dodaje da postoji bitna razlika između novog preduzeća JP „Putevi Beograda“ i postojećeg „Beograd puta“.
– Prvo preduzeće je upravljač i investitor, dok je drugo izvođač radova. Delatnost novog javnog preduzeća je održavanje puteva i putne infrastrukture na teritoriji Beograda – objašnjava Rafailović.
– Statutom grada definisani su poslovi koje treba da realizuje upravljač puta, a tiču se izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i upravljanja opštinskim putevima, ulicama u naselju i državnim putevima, osim auto-puta.
Tako će upravljač puta obavljati investitorske funkcije, organizovati i obavljati stručne poslove, kao i stručni nadzor i slično.
S obzirom na to da će se novo javno preduzeće finansirati iz budžeta Grada Beograda, ono će zapravo imati funkciju finansijskog protočnog bojlera.
Nova predzueća, nove fotelje
Odgovorni za javni prevoz u Beogradu nedavnim izmenama postali su samostalniji, i to je suštinska razlika u odnosu na pređašnji položaj, kada su bili pod upravom Sekretarijata za saobraćaj.
– Trebalo je da i mi budemo javno preduzeće, ali bi ta transformacija potrajala, a nismo imali vremena, tako da je jedino moguće rešenje bilo da postanemo poseban sekretarijat – objašnjava Uglješa Mitrović, v. d. sekretara za javni prevoz.
– Sa brojem ljudi koje zapošljavamo i obimom posla koji imamo, ne bismo mogli da funkcionišemo kao sektor pri Sekretarijatu za saobraćaj.
U odnosu na ostale poslove kojima se ovaj sekretarijat bavio, poslovi Direkcije za javni prevoz bili su najobimniji, kao i budžet čiji je iznos 25 milijardi dinara godišnje. Imajući sve te činjenice u vidu, nama odgovara što ćemo moći samostalnije da odlučujemo.
Pod upravom novog Sekretarijata za javni prevoz, osim GSP i privatnih prevonika biće i „Bg voz“, metro, žičare, prevoz za „Beograd na vodi“.
Predlažem osnivanje novog preduzeća sa nazivom gradska smehoteka čiji ću upravnik evo biti ja. Nije tu sada bitno da li je ta smehoteka jedina u ovom gradu, bitno je da će ova moja dobro obavljati posao i da ćete me za to dobro plaćati a pošto ima još mnogo smehoteka za sve nedaće neću biti samo ja kriv, biće kriva neka tamo druga smehoteka. Hvala na pažnji i samo smehotresno!
Sramota !!!! Ja tebi,ti meni,uzas !! Dokle ? Beograd put i putevi Beograd,izgleda da se posvadjala familija pa ajde da ih smirimo novim funkcijama. Tako postoje dve firme u istoj zgradi a to su Srbija put i Srbija putevi. A gde su sad i Koridori Srbije. Zivela Srbija !