in

Novo javno preduzeće za puteve i sekretarijat za javni prevoz

Ubuduće brigu o gradskim ulicama, osim „Beograd puta“ vodiće i novo javno preduzeće „Putevi Beograda“, dok će o gradskom prevozu da se stara novoformirani Sekretarijat za javni prevoz, odlučili su gradski odbornici.

Pred Sekretarijat za javni prevoz i dalje će nastaviti da postoji i Sekretarijat sa saobraćaj.

Formalno su prestale da postoje direkcije za puteve i javni prevoz u okviru Sekretarijata za saobraćaj, ali faktički nastavljaju da rade u drugom „pakovanju“.

Iako bi potpuno bilo logično da se kao sastavni deo saobraćaja u glavnom gradu i javni prevoz stavi pod istu upravljačku palicu, a da održavanje i izgradnja saobraćajnica eventualno budu izdvojena oblast, gradski oci su presekli ovako.

Sekretarijat za saobraćaj i Javno preduzeće „Putevi Beograda“ obavljaće delimično iste poslove. Između ostalog i jednima i drugima u opisu posla biće izgradnja, rekonstrukcija, održavanje i zaštita javnih puteva. A deliće i nadzor nad radovima i održavanjem puteva.

Prema rečima Dušana Rafailovića, v. d. sekretara za saobraćaj, uporište za donošenje ove odluke nalazi se u Zakonu o javnim preduzećima, kojim se definiše delatnost od opšteg interesa. On dodaje da postoji bitna razlika između novog preduzeća JP „Putevi Beograda“ i postojećeg „Beograd puta“.

– Prvo preduzeće je upravljač i investitor, dok je drugo izvođač radova. Delatnost novog javnog preduzeća je održavanje puteva i putne infrastrukture na teritoriji Beograda – objašnjava Rafailović.

– Statutom grada definisani su poslovi koje treba da realizuje upravljač puta, a tiču se izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i upravljanja opštinskim putevima, ulicama u naselju i državnim putevima, osim auto-puta.

Tako će upravljač puta obavljati investitorske funkcije, organizovati i obavljati stručne poslove, kao i stručni nadzor i slično.

S obzirom na to da će se novo javno preduzeće finansirati iz budžeta Grada Beograda, ono će zapravo imati funkciju finansijskog protočnog bojlera.

Nova predzueća, nove fotelje

Odgovorni za javni prevoz u Beogradu nedavnim izmenama postali su samostalniji, i to je suštinska razlika u odnosu na pređašnji položaj, kada su bili pod upravom Sekretarijata za saobraćaj.

Čak 253 prijava stiglo za direktorsku fotelju-2014

– Trebalo je da i mi budemo javno preduzeće, ali bi ta transformacija potrajala, a nismo imali vremena, tako da je jedino moguće rešenje bilo da postanemo poseban sekretarijat – objašnjava Uglješa Mitrović, v. d. sekretara za javni prevoz.

– Sa brojem ljudi koje zapošljavamo i obimom posla koji imamo, ne bismo mogli da funkcionišemo kao sektor pri Sekretarijatu za saobraćaj.

U odnosu na ostale poslove kojima se ovaj sekretarijat bavio, poslovi Direkcije za javni prevoz bili su najobimniji, kao i budžet čiji je iznos 25 milijardi dinara godišnje. Imajući sve te činjenice u vidu, nama odgovara što ćemo moći samostalnije da odlučujemo.

Pod upravom novog Sekretarijata za javni prevoz, osim GSP i privatnih prevonika biće i „Bg voz“, metro, žičare, prevoz za „Beograd na vodi“.

2 komentara

Odgovori
  1. Predlažem osnivanje novog preduzeća sa nazivom gradska smehoteka čiji ću upravnik evo biti ja. Nije tu sada bitno da li je ta smehoteka jedina u ovom gradu, bitno je da će ova moja dobro obavljati posao i da ćete me za to dobro plaćati a pošto ima još mnogo smehoteka za sve nedaće neću biti samo ja kriv, biće kriva neka tamo druga smehoteka. Hvala na pažnji i samo smehotresno!

  2. Sramota !!!! Ja tebi,ti meni,uzas !! Dokle ? Beograd put i putevi Beograd,izgleda da se posvadjala familija pa ajde da ih smirimo novim funkcijama. Tako postoje dve firme u istoj zgradi a to su Srbija put i Srbija putevi. A gde su sad i Koridori Srbije. Zivela Srbija !

Leave a Reply

Za jedno 8 godina u Krnjači će biti „gospodski“

Pukla cev, Borča, Bratstva i jedinstva, LOBI

Pukla cev kod Đurđenovca, česme suve (FOTO)