Mnogi Beograđani su neprijatno iznenađeni i preko hiljadu dinara većim računima za „Infostan“. Neočekivano poskupljenje je došlo u nezgodnom momentu, kada mnogi dogrevaju prostorije usled manjih spoljnih temperatura.
Zbog svega toga očekuju i nemerljivo veće račune za struju, što predstavlja dodatne izdatke u kućnom budžetu.
Nekolicina njih je kontaktirala korisnički centar da sazna informacije zbog čega je „Infostan“ poskupeo. Odgovor koji su dobili je – veća potrošnja vode!?
Iz Javnog komunalnog preduzeća „Vodovod i kanalizacija“ kategorično naglašavaju da voda nije poskupela, već je u pitanju akontacijsko zaduženje.
– Voda nije poskupela, niti građani plaćaju nešto što nisu koristili. Stvar je u tome da se voda se ne čita svakog meseca, kao struja, već uglavnom četiri puta godišnje. Minimum koji nam zakon nalaže su dva godišnja čitanja vodomera, ali mi se trudiimo da ih bude četiri. Kada očitamo vodu, dođemo do srednje vrednosti potrošnje vode za prethodna tri meseca. Na primer, to i to domaćinstvo je u proseku mesečno trošilo 26 kubika. Kada formiramo račune za naredna tri meseca, mi to činimo na osnovu pomenutih 26 kubika – kaže Vladimir Šobot, PR JKP „Vodovod i kanalizacija“.
Ovo, po njegovim rečima, predstavlja akontacijsko zaduženje.
– Kada nakon tri meseca ponovo očitamo vodu, odredimo sledeći račun koji će biti manji ili veći, u skladu sa prethodnom potrošnjom vode. Iz iskustva, obično su računi za oktobar, novembar i decembar veći, jer su građani u julu, avgustu i septembru trošili više vode. Sada im dolaze računi iz letnjeg perioda – dodao je Šobot.
Izvor: Blic