U javnom gradskom prevozu radi se na promeni tarifnog sistema, a odluka o ukidanju besplatnog prevoza najstarijim sugrađanima nije doneta. Međutim, umesto sadašnjih povlastica, moguće su socijalne karte.
Gradski menadžer Goran Vesić izavio je da radna grupa uveliko radi na promeni tarifnog sistema u javnom gradskom prevozu u Beogradu.
Iako je predsednik Samostalnog sindikata GSP Goran Bradić uputio apel nadležnima da povlašćene kategorije ne mogu da se voze besplatno a da se taj iznos ne dotira iz budžeta.
„Neodrživo je da se građani stariji od 65 godina voze besplatno, imamo povlašćene kategorije građana po niskim cenama, a da to nije dotirano iz budžeta nadležnog ministarstva ili sekretarijata”, kaže Bradić.
Goran Vesić kaže da odluka o ukidanju besplatnog prevoza najstarijim sugrađanima nije doneta, ali naglašava da grad mesečno naplaćuje oko 500 miliona dinara od prevoza, ali da bi prevoz opstao, potrebno je 950 miliona.
Socijalne karte umesto sadašnjih povlastica
Gradska uprava je nezadovoljna sistemom subvencionisanja određenih kategorija i najavljuje promene.
„Nismo zadovoljni sistemom subvencionisanja određenih kategorija putnika, koji podrazumeva da pojedine starosne grupe, poput penzionera ili studenata, uživaju povlastice. Nije pravedno da neko ko je stariji od 65 godina i ima penziju veću od plate nekog zaposlenog prevoz plaća svega 400 dinara godišnje, dok zaposlenog to samo za jedan mesec košta čak osam ili devet puta više. Rešenje je da izradimo socijalne karte i da po visini prihoda određujemo i koliko će ko plaćati prevoz. Za tako nešto potrebno je vreme, pa se ova izmena može očekivati od početka naredne godine“, poručuju iz gradske uprave.
Socijalna karta bi uticala na efikasniju naplatu karata i na porast prihoda od putnika, što bi omogućilo veći budžet grada Beograda i opstajanje gradskog prevoza.