Ležeći policajci Borča, LOBI

Ležeći policajci zagađuju prirodnu okolinu

u Vesti od

Leva obala Beograda, tačnije deo grada koji se nalazi na levoj obali reke Dunav poznat je po mnoštvu flore i faune. To najbolje znaju oni koji redovno posećuju vikend naselja na Dunavu, priobalje Tamiša i predele oko kanala. Uglavnom zaljubljenici u prirodu i pecaroši.

Situacija u samim naseljima je svakako drugačija, sve više se gradi i sve je veći broj stanovnika. Prirode je sve manje, ali nam je nekako uvek tu na 10 minuta vožnje biciklom. Svakako nam prija da odemo u te predele i uživamo ali na žalost našim prisustvom ugrožavamo prirodnu okolinu.

Na loš kvalitet vazduha i samu prirodnu okolinu utiču mnogi faktori. Neke od njih možemo kontrolisati lakše, neke teže. Svakako korisno je ponekad razmisliti malo, zaustaviti se na trenutak i zapitati se: “Šta mi to možemo da uradimo?”

Istraživanje koje je sproveo Britanski Nacionalni Institut za zdravlje pokazuje da 64% zagađenja vazduha u naseljenim mestima prouzrokuju izduvni gasovi motornih vozila. Glavni zaključak je da treba povećati prohodnost vozila.

Zanimljivo:  Danas i sutra planirana isključenja struje na levoj obali

Izduvni gasovi, LOBI

Dalje je istraživanje pokušavalo da da odgovor šta se može u saobraćaju promeniti da se ovaj procenat nekako smanji. Najviše izduvnih gasova vozila izbacuju prilikom ubrzavanja, najčešće u malim brzinama (kreni-stani vožnja) i kada su vozila u leru. Upravo ležeći policajci mogu biti jedan od uzročnika ovakve vožnje.

U Parizu će zbog povećanog zagađenja vazduha narednih dana biti na snazi pravilo par-nepar za vožnju automobila.

Na levoj obali, kao što smo već pisali o tome u poslednjih par godina postavljeno je previše ležećih policajaca i praktično je nemoguće izaći iz naselja a ne pregaziti makar 2-3. Umesto kreni-stani vožnje konstantna propisana brzina rešava ovaj problem i zadržava bezbednost u saobraćaju.

Konkretno u Velikoj Britaniji u zonama gde su postavljeni ležeći policajci problem bi se rešio eliminisanjem istih i postavljanjem ograničenja od 32 km/h. Takođe u nekim zonama bi bilo zabranjen rad vozila u leru.

Da li to može da funkcioniše u Srbiji ?

Naravno, svesni smo da nisu svi vozači savesni i da će pre poštovati ležeći policajac nego znak ali onda se zapitamo da li je moguće da smo toliko sebični i samoživi? Da li je moguće da ne mislimo na bezbednost ljudi koji dele životni prostor sa nama i na vazduh koji svakodnevno udišemo ujedno?

Zanimljivo:  Vozila Gradske čistoće već danima ne posećuju Kotež

Odavno je započeo 21. vek, i postaviti sistem video nadzora koji kontroliše saobraćaj i snima prekršaje pojedinaca postala je sasvim normalna pojava. Možda sistem jeste skup ali je isplativ u veoma kratkom vremenskom roku.

Možda ipak to nije prioritet, možda neko ko treba da misli o tome ima neku drugu muku na dnevnom redu, ali kada su najrazvijenije zemlje sveta prionule na ovakvu vrstu problema i rešenja istih potrebno je da ih pratimo. Da budemo informisani šta se događa i svojim inovacijama unapredimo jedan ovako važan segment životne sredine koja nas okružuje.

Oni koji treba ovim problemom aktivno da se bave treba da razmisle, da se informišu i edukuju a ne da rade naopake stvari u ovom konkretnom slučaju.

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.