Leva obala na jednom od tri planirana koridora rečnog javnog prevoza - www.lobi-info.rs

Leva obala na jednom od tri planirana koridora rečnog javnog prevoza

2 minuta za čitanje

Već dugi niz godina raspravlja se o uvođenju rečnog javnog prevoza. To bi bilo korisno i za sugrađane sa leve obale, zbog blizine Dunava.

U januaru je raspisan konkurs za izradu studije opravdanosti rečnog javnog prevoza u Beogradu. Ipak, odmah nakon toga je i obustavljena izrada studije.

Od studije se odustalo iz „formalno-pravnih razloga“, jer ponuđač nije dokazao uslove iz konkursa. Ali, ovaj projekat se uskoro nastavlja.

Imajući u vidu karakteristike tokova reka, nameću se, kako se navodi u strategiji, tri osnovna koridora gradskih rečnih linija.

  • Koridor 1 – Zapadni savski: od Savskog pristaništa ili Brankovog mosta, preko Sajmišta do Ade Ciganlije, zatim Bloka 70 i Bloka 45, pa do Ostružnice, Umke, Obrenovaca i Progara do Bojčinske šume.
  • Koridor 2 – Severni dunavski: od Brankovog mosta preko Velikog ratnog ostrva, Zemunskog keja, Gornjeg Zemuna, Batajnice sa produžetkom Novi Banovci, Stari Banovci, Belegiš, Surduk do Slankamena.
  • Koridor 3 – Istočni dunavski: od Brankovog mosta, preko Dorćola do Borče i Krnjače, a zatim ka Karaburmi, Višnjici, onda slede Veliki selski rit, Forkontumac, Pančevo, Vinča, Ritopek i Grocka.

Studija treba da utvrdi potrebe putnika, moguće lokacije za pristaništa, kategorije putovanja, kao i tipove plovnih objekata za prevoz putnika rekama.

Neophodno je obezbediti od pristajališta i logične veze sa sistemima kopnenog javnog prevoza.

Prema planu, rečni saobraćaj bi u potpunosti trebalo da bude integrisan u jedinstveni sistem naplate prevoza – navodi se u strategiji.

Procenjuje se da je potrebno godinu dana za izradu studije opravdanosti i pretprojekata.

Usledila bi izrada urbanističke i tehničke dokumentacije za pristajališta, uspostavljanje gradske mreže linija plovidbi.

Nakon izgradnje pristajalištnih mesta sa pratećom infrastrukturom i nabavke ili zakupa putničkih brodova. Taj proces trajao bi tri godine.

Ako se sve uzme u obzir, i ako gradski čelnici ostanu usresređeni na ovaj projekat, za četiri do pet godina možemo očekivati da imamo i rečni gradski prevoz.

Foto: Beoinfo, Ilustracija

Ostavite odgovor

Prethodna priča

Zbog paljenja smeća i trave Vatrogasci proteklih dana imali pune ruke posla

Sledaća priča

Đorđe Antonijević iz KKK BSK doneo zlato za Srbiju sa Olimpijskih nada (VIDEO)

Poslednje od Vesti