Koje su to obaveze svih poslodavaca zbog uvođenja vanrednog stanja - www.lobi-info.rs

Koje su to obaveze svih poslodavaca zbog uvođenja vanrednog stanja

2 minuta za čitanje

Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja, kojom se utvrđuje rad van prostorija i od kuće, koju je Vlada Srbije donela 15. marta, objavljena je danas u Službenom glasniku.

Za vreme vanrednog stanja poslodavac je dužan da omogući zaposlenima obavljanje poslova van prostorija poslodavca na svim radnim mestima na kojima je moguće organizovati takav rad u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu – navodi se u Uredbi.

Kao oblici ovakvog rada navode se rad na daljinu i rad od kuće.

U Uredbi se navodi i da ako opštim aktom i ugovorom o radu nije predviđen ovakav način rada, poslodavac može rešenjem omogućiti zaposlenom obavljanje poslova van prostorija poslodavca „ukoliko mu to organizacioni uslovi dozvoljavaju”.

Rešenje obavezno mora sadržati trajanje radnog vremena i način vršenja nadzora nad radom zaposlenog, a poslodavac je dužan da vodi evidenciju o zaposlenima koji obavljaju rad van prostorija poslodavaca.

Poslodavci čija je delatnost takva da nije moguć ovaj način organizovanja, dužan je da svoje poslovanje uskladi sa uslovima vanrednog stanja i to tako da, ukoliko je to moguće, ne iziskuje dodatna sredstva, organizuje rad u smenama kako bi što manji broj zaposlenih i drugih angažovanih lica obavljao istovremeno rad u jednoj prostoriji.

Obaveza ovakvog poslodavca je da omogući održavanje svih poslovnih sastanaka elektronskim, odnosno video linkom, video pozivom ili na drugi takav način.

Uredba obavezuje poslodavca da odloži službena putovanja u zemlji i inostranstvu u skladu sa odlukom nadležnog organa o zabrani odnosno privremenom ograničenju ulaska i kretanja.

Poslodavci su Uredbom obavezani da u cilju osiguranja zaštite i zdravlja zaposlenih, angažovanih i stranaka obezbedi sve opšte, posebne i vanredne mere koje se odnose na higijensku sigurnost objekta i lica u skladu sa Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.

Za zaposlene i angažovane koji su u neposrednom kontaktu sa strankama ili dele radni prostor sa više lica potrebno je obezbediti dovoljne količine zaštitne opreme, navodi se u Uredbi.

Izvor: Politika, Foto: Beta

Ostavite odgovor

Prethodna priča

Od juče u Srbiji osmoro pozitivno na koronu, do sada ukupno 65

Sledaća priča

Od danas važi subotnji red vožnje, a ukida se noćni

Poslednje od Društvo