in

Kineski fušeraj na mostu Zemun-Borča?

Most Zemun-Borča, uočene nepravilnosti, LOBI, izvor: kurir-info.rs

Pojavile su se informacije da kineska kompanija CRBC koja je izvodila radove na mostu Zemnu-Borča nije to odradila na način koji je dogovoren. Govori se o nepravilnostima u izradi određenih elemenata mosta. Tu činjenicu može da potvrdi nedavni obilazak ministarke Zorane Mihajlović koja je tom prilikom izjavila da ima određenih nepravilnosti.

Naime, radi se o tome da su nepravilno urađeni slivnici, barijere između kolovoznih traka i betonske grede između kolovoznih celina. Te informacije stoje u izveštaju o radovima izvedenim na mostu.

Popravke ovih grešaka, prema procenama inženjera, koštaće dodatnih 11.870.000 dinara. S tim što će tu sumu morati da izdvoji kineska kompanija odgovorna za ove propuste.

Most Zemun-Borča, uočene nepravilnosti, LOBI, izvor: kurir-info.rs

„Nedostaci u kvalitetu radova identifikovani su na slivnicima na ivici kolovoza, uz pešačke staze, kao i na betonskim gredama u srednjem razdelnom pojasu između dve kolovozne celine mosta. Tako, na primer, neke od „nju džerzi“ barijera, odnosno metalnih ili betonskih razdelnika između dve kolovozne trake, nisu geometrijski urađene prema projektu“, kaže izvor Kurira koji je imao uvid u izveštaje.

„Na mostu je loše urađena i završna obrada površina nekih od tih barijera pa su vidljive spojnice od oplate na betonu, kao i manje sagregacije i zaostali mehuri vazduha na površini betona“, naglašava pomenuti izvor.

Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić ističe da je država, kao naručilac posla, angažovala nadzorni organ koji kontroliše izvođenje radova.

„On konstatuje sve nedostatke i izvođaču radova daje rok u kome mora da otkloni sve nepravilnosti o svom trošku. Izvođač mora da dovede sve u stanje koje odgovara tehničkim propisima, a i da se most po kvalitetu i svim standardima struke dovede u red. Cena ispravki nedostataka koje ste pomenuli zavisi od utrošenog vremena i materijala i to može da košta oko 100.000 evra“, kaže Rodić.

Ministarstvo saobraćaja ističe da su prilikom posete Zorane Mihajlović gradilištu uočene određene nepravilnosti.

„Ministarstvo  je zatražilo da nadzor bude više prisutan na samom gradilištu i kontroliše izvođenje radova“, kažu iz Ministarstva.

 

Ako je ovo stvarno tako, kineska kompanija treba da snosi posledice i do poslednjeg dinara isplati svaku potrebnu prepravku. Ali da ne žurimo. Nećemo nikoga optuživati. Izveštaji će pokazati da li je to stvarno ozbiljno ili ne i koliko je potrebno da se eventualne nepravilnosti eliminišu. 

Zato pitamo Vas –  šta mislite, da li je bilo fušerisanja od strane kineskih radnika na izgradnji mosta?

Leave a Reply

Hitna pomoć Beograd Udes

Jutros pronađen leš u Dunavu

„Ritam fest“ u Borči odložen zbog kiše