Kineski autobus na struju uprkos najavljenom uključivanju u javni prevoz na liniji 26, nije uopšte testiran na ulicama Beograda. Autobus vrednosti od 400.000 evra putuje za Slovačku.
Kineski autobus na baterije kompanije „Bid“, koji se nalazio u depou Gradskog saobraćajnog preduzeća na Dorćolu, po najavama trebalo je da bude testiran na ulicama i ukoliko zadovolji kriterijume, da bude nabavljeno još nekoliko autobusa.
Međutim, Kineski autobus prošao je kroz garažu GSP „Beograd“ ali nije izašao na ulice, osetio beogradski asfalt i upoznao se sa putnicima gradskog prevoza.
Prema rečima Željka Milkovića, direktora GSP, u pitanju je bilo samo probno vozilo, koje je kao i mnoga druga ranije, trebalo da bude testirano. GSP nije potpisao nikakav ugovor niti se obavezao da ga kupi.
„Autobus nije čak ni testiran u realnim uslovima, kako je bilo u planu. Dakle, nije izašao na liniju da prevozi putnike. Ali interno smo ga testirali pet dana. Na novim autobusima se proverava njihova efikasnost. Međutim, ovaj nije izlazio na teren jer proizvođač nije pribavio odgovarajuću dokumentaciju”, izjavio je Milković.
Kineski autobus bez probe koja bi pokazala prednosti autobusa u odnosu na ostale u voznom parku GSP, iz pogona „Centrala” otišao je za Slovačku.
Kineski autobusi skupa priča za Srbiju
Iako nabavku vozila sa pogonom na gas i postepeni prelazak na hibridna vozila i vozila na električni pogon nameće evropska regulativa, prvi čovek GSP-a kaže da je ovo skupa priča za Srbiju.
Hibridna vozila imaju i svojih prednosti – kreću se pomoću baterije koja se puni pet sati. Sa jednim punjenjem vozilo prelazi 300 kilometara, a na taj način smanjuje se potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.
Grad Beograd je autobuse tipa „Solaris urbino 18” sa kompletnim rezervnim delovima plaćao 320. 000 evra po komadu. Cena električnog autobusa je oko 400. 000 evra po komadu.