Setimo se da prema ugovoru „Energoprojekta niskogradnje“ od prošle godine, postoji plan da se tokom dve i po godine modernizuje pruga Beograd-Pančevo.
Stanovnici leve obale oduvek su se nadali da će pored drumskog saobraćaja imati alternativu za kretanje i u vidu železničkog saobaraćaja.
Znamo da je pruga oduvek bila tu – potpuno nefunkcionalna, osim za pojedini teretni saobraćaj, i sa neadekvatnim putničkim vozovima.
Susretali smo se sa problemima kako doći do određenih stajališta iz naših naselja, pa su mnogi isključivo u krajnjim situacijama birali tu alternativu najčešće kada su zastoji na Zrenjaninskom putu ili radovi na Pančevačkom mostu.
Ovo je sadašnji pogled ka Pančevačkom mostu
Morali smo lokalnim autobusima, koji idu jednom u sat vremena, doći do železničkih stajališta, pa onda preko polja sa prilično blata na cipelama. Kome to znači, vremenski i funkcionalno?
Ono što je navedeno u samom projektu jesu: izgradnja zemljanog planuma i ispusta, tri mala mosta i jedan nadvožnjak, pet propusta, železničke stanice „Krnjača“, zatim perona u stanicama „Krnjača“, „Ovča“, „Pančevo glavna“ i u stajalištima „Krnjača most“ i „Sebeš“, kao i tehničke zgrade u stanicama „Pančevo glavna“ i „Krnjača“.
Sada možemo videti da su radovi prilično u toku i da napreduju u pravcu Pančeva
Modernizacija pruge Beograd-Pančevo finansira se iz ruskog kredita za srpske železnice. Interesovalo nas je kako danas radovi izgledaju i šta je urađeno.
Obećali su nam brzinu vozova koja će iznositi 120 km/h, kao i da će skratiti vreme vožnje vozova na ovoj relaciji, uz istovremeno povećanje bezbednosti saobraćaja. Nadamo se pored toga i jednostavnom i efikasnom prilazu svakoj od navedenih železničkih stanica.
U daljini se vidi deo saobracajnice koja će spajati Pančevački i Zrenjaninski put
Uvideli smo da su radovi prilično napredovali. Na pojedinim mestima postavljeni su stubovi budućeg mosta a i kolosek stanice „Ovča“ iz pravca Krnjače deluje kompaktno. Izrađeni su podzemni prolazi za putnike, VEROVALI ILI NE. Radi se na skretničkim vezama od Krnjače prema Pančevu. Sebeško stajalište je u razvojnoj fazi ali dobija svoju formu i potpuno novo stajalište.
Podzemni prolaz, stanica „Ovča“ i izgrađene skretnice
Postavljanje koloseka je stiglo do ulaznog signala stanice „Ovča“ iz pravca Krnjače
Nadamo se da će se koristiti dobra logika prilikom završetka železničkog saobraćaja koji bi kvalitetno povezao naselja leve obale, da će se razmišljati o potpunoj komunikaciji svih prilaznih puteva i saobraćajnica.
Jedino na taj način će ova vrsta saobraćaja vršiti kompletnu funkciju, kako teretnih, tako i putničkih vozova. Time bi se postigla veća fleksibilnost našeg kretanja i saradnje a infrastruktura bi se značajno poboljšala kao i kvalitet života građana na levoj obali.