Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ raspisalo je konkurs preko Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)za izbor savetnika koji će da uradi plan za restrukturiranje dotičnog preduzeća. Po ceni od 300.000 evra moraće da se realizuje predlog koji će povećati produktivnost a smanjiti troškove i predlog koji će rešiti problem viška zaposlenih.
Najveći gradski prevoznik u Beogradu ubuduće će prevoziti putnike planom koji će mu krojiti Portugalci i to po ceni od 300. 000 evra. No, portugalski Fond za tehničku saradnju finansira restrukturiranje GSP-a te zahvteva da konsultant bude iz dotične zemlje. Dok, srpski stručnjaci mogu da učestvuju u projektu ali do maksimalnih 30 odsto od iznosa ugovora služiće za finansiranje njihovih usluga.
“Specifični ciljevi su da GSP kroz restrukturiranje postigne napredak u kvalitetu i efikasnosti, tako da može da podigne svoju konkurentnost i poveća udeo na tržištu javnog prevoza u Beogradu . Neki od zadataka savetnika biće analiza trenutnog stanja kompanije i predlog organizacione promene, povećanje produktivnosti i smanjenje troškova, predlog programa za sprovođenje tehničkih i tehnoloških rešenja, recimo u slučaju viška zaposlenih.”- navodi se u konkursu.
Plan za restrukturiranje trebalo bi da donese poslovnu strategiju preduzeća, transformisanje u holding strukturu po modalitetima prevoza (tramvaj, trolejbus, autobus), ugovaranje o za svaki transportni modalitet, poboljšanje efikasnosti, prekvalifikacije i obuke, partnerstvo sa privatnim sektorom.
Takođe, plan bi trebao da donese i rešenje problema viška radnika. GSP Beograd broji oko 6.000 radnika, na mestu vozača radi oko 3.000 dok drugu polovinu čine zaposleni u administraciji. Problem viška radnika nije u sektoru koji čine vozači jer je fluktuacija izražena a potreba stalna, već je problem u adiministrativnom sektoru.
GSP spremno dočekuje zimu
U GSP “Beograd” novode da ove godine spremno sa punom zimskom opremom dočekuju najhladnije godišnje doba. Na vozilima su otklonjeni nedostaci na krovnim lufterima, vratima i prozorima. Takođe, nabavljena je dovoljna količina antifriza i provereni sistemi za grejanje, popravljene gume i nabavljene nove.
“”Japanci“ su kompletno servisirani, kao i 100 „Ikarbusovih“ vozila kupljenih 2008. Grejanje je u solidnom stanju i na starijim vozilima pogona „Kosmaj“, baš kao i u tramvajima, dok je u trolejbusima sjajno.”- izjavili su nadležni GSP-a.
Takođe su istakli da je situacija sa grejanjem dosta povoljnija nego prethodnih zima zbog nabavke novih „Solarisovih“ autobusa.
Nadamo se da će Portugalci realizovati efikasni i produktivni plan koji će smanjiti troškove i dovesti do poboljšanja gradskog saobraćaja u Beogradu. A što se tiče zimskih uslova i grejanja, pojedini sugrađani će uživati u novim “Solarisovim” toplim autobusima, dok ostali će biti izloženi vetrovitom stihijom u starim neadekvatnim autobusima.