Sekretarijat za saobraćaj saopštio je Beograđanima da od sledeće godine očekuju višu cenu za javni gradski prevoz zbog promene poreske stope sa osam na 10 odsto. Poreska stopa nije uticala cenu karte kod vozača, tako da ona ostaje nepromenjena.
Nova godina donosi novu nadu, novo sutra ali i nove cene koje diktiraju nerespoloženje građana koji koriste javni gradski prevoz. Cene za gradski prevoz će poskupeti za dva odsto, tako da će pojedinačna karta umesto 72 koštati 73 dinara. Poskupljenje, složićete se, jeste mizerno ali dinar po dinar i eto kuće.
Prodaja dopuna za sve korisnike u pretplati za januar 2014. počela je juče. Zaposleni koji su plaćali mesečnu dopunu 3. 216 dinara od sledeće godine će plaćati 3. 275, dok će cena za povlašćene kategorije iznositi 1. 120 dinara.
Vremenska karta u ITS1 sistemu iznosiće 101 dinar, a dok će u ITS2 sistemu pojedinačna karta za prvu zonu koštati 97 dinara.Cena karte kod vozača ostaje nepromenjena, što je i realno jer iznosi famoznih 150 dinara.
Od početka godine počeće i godišnja registracija sa lica starija od 65 godina, po ceni od 407 dinara ali njihova registracija iz prošle godine, 2013 važiće ceo januar.
Ali prestonicom kruže špekulacije da će sistem naplate karata u javnom prevozu biti vraćen GSP-u jer uvođenjem sistema kroz provere i poređenje podataka, sindikalci GSP-a ukazali su na krađe u broju pređenih kilometara, manipulacije informacijama o izašlim vozilima, kao i druge teške nepravilnosti.
Dok se sindikalci GSP-a i Apex raspravljaju putem saopštenja i medija, vlast ćuti a narod ispašta. Pored brojnih nepravilnosti, kao i neadekvatne kontrole karata, najlakše je povećati cenu i izazvati još veće nezadovoljstvo građana.
E pa, Beograđani korisnici javnog gradskog prevoza, Deda Mraz stiže iz Sekretarijata za saobraćaj kako bi vam poželeo srećnu Novu 2014. godinu!