U vozila javnog prevoza u prvoj fazi moći će da uđu isključivo zaposlena lica.
Ne znamo tačno kada će biti ukinuto vanredno stanje.
Ukoliko se bude poklopio početak javnog prevoza sa trajanjem vanrednog stanja, sigurno će u određenim periodima dana zaposleni morati da imaju radni nalog ukoliko se budu kretali za vreme zabrane kretanja“, rekao je Jovica Vasiljević sekretar Sekretarijata za gradski prevoz.
Prema njegovim rečima, zaposleni će ulazi u vozila javnog prevoza sa personalizovanom kartom za zaposlene.
- Ta karta ima fotografiju, ima oznaku A1, i po tome će redari prepoznavati da je reč o zaposlenim licima, a ne o studentima i ostalima – rekao je Vasiljević .
Kao razlog takve odluke naveo je da će u početku biti ponuđen manji kapacitet vozila.
– Želimo da damo prioritet onim puticima odnosno zaposlenima koji svaki dan koriste javni prevoz i oni imaju Bus plus kartu za zaposlene. Ovi ostali, koji koriste javni prevoz par dana u toku meseca, pravno lice može da im uplati i tri i pet i sedam dana, tako da ne postoji problem da i oni koriste javni prevoz – objasnio je i dodao da većina građana ima personalizovane kartice.
Vasiljević je naglasio da je fokus na bezbenosti putnika i podsetio da će u vozilima postojati nalepnice na kojom sedištima može da se sedi, ali i na druga pravila.
– Sedeće se na svakom drugom sedištu. Na podovima će biti trakama obeleženo gde će stajati putnici.
Neće se meriti telesna temperatura pre ulaza u prevoz, na ulazima će stajati redar koji će kontrolisati putnike. Onaj putnik koji ne bude imao i masku i rukavice ne može ući u vozilo javnog prevoza.
Ne mislimo da će ova pravila usporiti javni prevoz, možda prvih nekoliko dana.
Dok je funkcionisao prevoz, pre ukidanja, kada su svi ulazili na bilo koja vrata i putnici gurali, u tim situacijama smo gubili mnogo vremena u odnosu na planirani red vožnje – rekao je Vasiljević.
– Dobili smo preporuke iz Zavoda za javno zdravlje grada Beograda i tu je rečeno da ne treba koristiti klima uređaje, već da je potrebno otvarati prozore da se pravi prirodna ventilacija. Ali imamo jedan broj autobusa u kojima ne postoji mogućnost otvaranja prozora, tako da kada budu visoke temperature moraće povremeno da se uključuje klima uređaj.
Međutim, putnici će imati maske i rukavice tako da ne očekujemo da će to da izazove problem – objasnio je.
On je podsetio da će vozila biti pojačano dezinfikovana, te da će vozači na licu mesta dezinfikovati vozački prostor, validatore i rukohvate.
- Oni će imati obavezu da na svakoj okretnici vrše dodatno provetravanje, tačnije da otvaraju sve prozore i vrata – podsetio je i apelovao na putnike da se pridržavaju propisanih mera.
S druge strane, Konzorcijum GP-NP Ariva litas obavestio je Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda da nije u mogućnosti da angažuje dodatnih 800 zaposlenih koji bi pratili ulazak putnika i validaciju karata, a po preporukama koje su dobili, jer bi ih to za nekoliko meseci dovelo do bankrotstva i mole za rešenje ovog problema.
Kako su naveli u Izjašnjenju u vezi sa preporukama Gradskog zavoda za javno zdravlje (GZZJZ) na sastanku sa predstavnicima Sekretarijata 28. aprila obevešteni su da u svakom vozilu treba da budu angažovana osoba (redar, kondukter) koja će pratiti ulazak putnika i validaciju karata, kao i da su već na tom istom sastanku naveli da nemaju dodatno osoblje za to.
U dopisu se kaže da po ugovoru koji imaju sa Gradom, vozno osoblje može da prati validaciju u meri u kojoj im tehničke mogućnosti to dozvoljavaju. Navodi se da bi, ukoliko bi angažovali dodatno osoblje, „čist prosečni mesečni gubitak Konzorcijuma bio oko 40 miliona dinara“, i da bi, ukoliko bi to potrajalo više meseci, dovelo do, kako ističu, bankrotstva članica Konzorcijuma.
Naveli su da nisu u mogućnosti da angažuju dodatnih 800 zaposlenih, jer bi time u potpunosti ugrozili svoje poslovanje.
Iz konzorcijuma mole Sekretarijat za pomoć u pronalaženju rešenja za navedeni zahtev.
U Izjašnjenju u vezi sa preporukama Gradskog zavoda za javno zdravlje, konzorcijum navodi da su na sastanku, uz gore navedeno, obavešteni i o tome da će od 8. maja biti primenjen letnji red vožnje, uz redukciju broja vozila za oko 30 odsto.
Konzorcijum podseća da ima potpisan Ugovor o javno privatnom partnerstvu sa Gradom Beogradom o prevozu putnika sa 418 solo i minibus vozila, kao i da već dva meseca nemaju nikakav prihod, dok su kompanije koje ga čine, kako dodaju, opterećene lizingom, kreditima, potrebom za plaćanjem zarada i doprinosa, PDV-a i održavanjem voznog parka u vreme mirovanja.
Izvori Blic, N1