Kada 8. maja sa koridorskog budemo prešli na redovan gradski prevoz, moći će da ga koriste samo oni građani koji imaju radnu obavezu i koji se moraju prevesti do svog radnog mesta.
Odluke o tome kako i u kom obimu će se koristiti gradski prevoz donosimo zajedno sa strukom, a pre svega Zavodom za javno zdravlje, koji je nadležan da nam propiše mere koje se moraju poštovati kako bi se mogućnost prenošenja virusa smanjila na minimum, izjavio je predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević .
– Datum kada će početi normalizacija gradskog prevoza je 8. maj, a do tada će funkcionisati koridorske linije.
Kada bude pušten gradski prevoz, neće svi moći da ga koriste jer je cilj da se smanji opterećenje, odnosno gužve u vozilima.
S obzirom na to da počinje da radi veći deo privrede i povećava se broj ljudi koji su radno angažovani, u odnosu na to ćemo i povećavati kapacitet gradskog prevoza.
Početna ideja jeste da oni koji su radno angažovani mogu da koriste javni prevoz.
U drugoj fazi, kada se otvore fakulteti, prevoz će moći da koriste studenti, a potom i učenici i lica starija od 65 godina.
On je dodao da veruje da će građani pokazati svoju odgovornost kao i do sada i da će se pridržavati svih mera zaštite, a građanima Beograda zahvalio je na strpljenju.
– Cilj je da u vozilu ne budu prevelike gužve, da vozač bude zaštićen, da se ulazi na jedna, a izlazi na druga vrata, kako bi protok ljudi u autobusu bio brži, ali i da imamo jednog čoveka koji će kontrolisati broj ljudi i koji bi mogao da signalizira ukoliko postoji potreba da se neka linija pojača.
Naravno, građani će morati da nose maske, a autobusi će se pre svakog polaska dezinfikovati i preduzećemo sve one neophodne korake kako bismo mogućnost prenošenja zaraze smanjili na najmanju moguću meru – rekao je predsednik gradskog parlamenta.
Precizirao je da će, kako se epidemiološka situacija bude kretala, a na osnovu procene stručnjaka, u gradski prevoz krenuti i studenti kojima ispitni rok započinje u junu, potom učenici i na kraju penzioneri.
– Mislim da je sve ovo primereno situaciji u kojoj se nalazimo i da svi moramo da imamo razumevanja.
Ovakve mere donete su i u drugim svetskim gradovima, smanjuje se kapacitet javnog prevoza u Londonu, Parizu i Milanu.
Sve zemlje gledaju kako da redukuju broj ljudi koji će koristiti gradski prevoz i kako da omoguće neophodan minimum funkcionisanja grada za one kojima je neophodno da koriste gradski prevoz.
S druge strane, mi nismo završili sa borbom protiv epidemije, polako ublažavamo mere i zato moramo da budemo oprezni, a sada je ključna odgovornost pojedinca – naglasio je Nikodijević.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će se u vozila javnog gradskog prevoza ulaziti na prednja, a izlaziti na ostala vrata, kao i da će se obeležja nalaziti na samim vratima.
– Na ulazu će stajati redar koji će puštati određen broj putnika u vozilo.
Validacija karte je neophodna, a svako drugo sedište će biti obeleženo, kako bi se držala fizička distanca. Osim toga i na podu će biti obeleženo gde ljudi mogu da stoje – pojasnio je Vesić i dodao da će putnici morati da koriste maske u vozilima gradskog prevoza.
Prema njegovim rečima, u prvoj fazi, od 8. maja vozila će moći da koriste samo zaposleni koji imaju potvrdu o radnom angažovanju, u drugoj fazi će to biti dozvoljeno studentima i đacima, u trećoj nezaposlenima, a u četvrtoj fazi i penzionerima.
Kada je reč o higijeni, naveo je, vozila gradskog prevoza će biti redovno dezinfikovana i provetrena.
Super, a šta ćemo sa gradjanima koji idu na razgovore za posao? Oni da se teleportuju, šta?
Mnogo ljudi je usled epidemije ostalo bez posla. Kako da ga nadju ako su odsečeni od sveta? Odakle im pare za taksi ako ne rade? Ova kompletna država je jedan veliki apsurd.