Da li je konačno došao kraj Pančevcu ? - www.lobi-info.rs
/

Da li je konačno došao kraj Pančevcu ?

5 minuta za čitanje
2

Direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak potvrdio je danas da će Pančevački most u Beogradu biti srušen i da ne postoji mogućnost sanacije.

Pored njega će najpre biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja.

Zoran Drobnjak je rekao da je vreme za rušenje popularnog „Pančevca“, da je most star i da će u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići novi most.

Iako se prethodnih godina govorilo o sanaciji i rekonstrukciji, direktor „Puteva Srbije“ rekao je da je to nemoguće i potpuno neisplativo, budući da je most oštećen sve do samog temelja.

Drobnjak je rekao da je rušenje mosta neophodno, ali da će se pre toga napraviti novi most koji će zameniti „Pančevac“. Još uvek se ne zna tačna lokacija novog mosta i koliko će biti udaljen od Pančevačkog.

„Sada treba da počne izrada novog projekta. Treba da postignemo da funkcionišu sve saobraćajne veze bez ikakvog prekida za vreme trajanja radova. Pančevački most je veoma star, problem je svaki deo mosta, stubovi, čak i temelj. Sanacija je nemoguća i ne treba bacati pare na to“, rekao je Zoran Drobnjak.

Prema njegovim rečima, svaki stručnjak koji tvrdi da most ne treba rušiti i da je bolje uraditi sanaciju, ne razume se u ovaj projekat.

„Kada je most star toliko koliko je Pančevački, kada ima više od 60 godina, sanacije se vrlo retko rade. To smo uradili na Gazeli, na mostu koji je bio star 30 godina i to je koštalo 55 miliona evra. Tamo nije postojala alternativa niti mesto za novi most. Pančevački most će se povremeno sanirati kako bi bio funkcionalan dok se novi ne izgradi, ali on se ne može potpuno sanirati. Za sve ovo će sigurno biti potrebno nekoliko godina i radiće se u saradnji sa Gradom Beogradom, državom i preduzećima za izgradnju“, objašnjava Drobnjak .

Da podsetimo, još 2006. godine detaljnim pregledom betonskih rekonstrukcija utvrđen je veliki broj oštećenja, dok su 2008. uočena još veća pogoršanja i to na osnovnim konstruktivnim elementima.

Prema mišljenju pojedinih građevinskih inženjera, umesto rušenja most treba da se ojača, rekonstruiše, a možda i proširi.

„Rušenjem se preseca glavna komunikacija, a ovaj pravac prema Banatu posebno je važan. Kada je reč o čeličnim konstrukcijama, one su dobre zbog toga što uvek mogu da se ojačaju gde su oslabile, a ni sami stubovi mosta nisu problem ukoliko je potrebno njihovo ojačanje. Mogu da se nabiju novi šipovi, da se napravi prsten oko temelja i kapa koja sve to objedinjuje. Uostalom, Pančevački most, ukoliko bi se pojačali stubovi, mogao bi da se proširi za dodatne trake. On ima odličnu lokaciju i prolazne puteve. Domaćinsko ponašanje bilo bi da se uradi ojačavanje i proširivanje Pančevačkog mosta i to tako da se ta rekonstrukcija odvija bez prekida saobraćaja preko njega“, tvrdi za medije Ljuba Kostić, građevinski inženjer.

Da podsetimo, Pančevački most jedan je od dva mosta koji se nalaze na Dunavu, a prvobitni naziv “Most kralja Petra Karađorđevića” dobio je po svom neimaru. Još 1935. godine svečano ga je otvorio knez-namesnik Pavle Karađorđević.
Most na Dunavu nije preživeo Drugi svetski rat, jer ga je na samom početku rata srušila jugoslovenska vojska u noći između 10. i 11. aprila 1941. godine, sa namerom da uspori napredovanje nacista. Obnovljen je 1946. godine, a prvi voz preko njega prešao je 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije, 29. novembar

2 Comments

  1. Kada se pravi novi most se mora razmisljati za buducnost, da postoji mesto za tramvaj , biciklisticku stazu, da postoji vise saobracajnih traka.

Leave a Reply

Prethodna priča

Radovi na Pančevcu do 1.novembra

Sledaća priča

Eksplodirala trafo stanica u Krnjači

Poslednje od Društvo