Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Crvena boja autobusa koštaće nas milione

u Vesti od
Cicak – Rancevi 25%

Pre nekoliko dana gradonačelnik Beograd Siniša Mali izjavio je da su građani najviše glasova dali da boja autobusa, tramvaja i trolejbusa bude crvena.

Lepo je to što grad želi da sluša građane i ispuni naše želje, međutim, nova boja našeg gradskog prevoza zahteva i nove troškove.

Naime, farbanje svih vozila koje poseduje GSP koštaće nas 1.800-5.500 evra što kad se pomnoži sa 1.300 vozila, daje poprilično veliku sumu novca.

Direktor GSP „Beograd” Željko Milković objašnjava da se nova boja vozila prvenstveno odnosi na naručena i ona koja će se kupovati ubuduće.

– Prefarbavanje neće ići odjednom, već će 50 novih autobusa koji treba da stignu biti u crvenoj boji, kaže Milković. A ostala koja imamo u voznom parku biće sukcesivno farbana. Da bi svi autobusi, trolejbusi i tramvaji bili crveni, potrebno nam je od šest meseci do godinu dana.

Ako izračunamo da je za prefarbavanje samo jednog autobusa potrebno minimum jedna radna nedelja, onda će biti potrebno dosta vremena da dobijemo autobuse istih boja.

  Izmenjena trasa linija 85 i 96

– To bi nas po vozilu koštalo do 1.800 evra, dok je cena za „Solarisove” autobuse čak 5.500 evra, tvrdi Milković uz napomenu, da je olakšavajuća okolnost što su tramvaji već crveni te da će ukoliko se bude farbalo u istu tu boju, moći da uštede pri nabavci.

Baš je olakšavajuća okolnost jer imamo 30 „španaca“ u pogonu što je 12 % svih tramvaja, odosno 3 % od ukupnog broja vozila.

Farbanje vozila po gruboj računici četiri miliona evra

Grubom računicom – za 200 novih autobusa marke „Solaris” potrebno je izdvojiti 1,1 milion evra za farbanje a za solo autobuse i trolejbuse po najnižoj ceni od 1.800 potrebno je ukupno 900.000 evra.

  U Krnjači ima dovoljno mesta za migrante ali oni neće da dođu

Pošto zglobnih autobusa ima najviše, potrebno oko 1,7 miliona evra računajući posečnu cenu od oko 3.650 evra po komadu a za tramvaje, kojih ima oko 200 bez „španaca”, treba nam oko 500.000 evra.

Što znači da će nas prefarbavanje autobusa u crvenu boju, po našoj meri, koštati ni manje, ni više nego 4.200.000 evra.

Nas ako pitate, bolje je za pomenuti novac kupiti novih 30 solo autobusa za koje su nadležni rekli da svakako nedostaju glavnom gradu, po mogućstvu „Ikarbusovih” jer kakvi god da su, naši su.

Ne kažemo da treba da imamo šarene autobuse. Daleko od toga. Ali verujemo da je kvalitet javnog gradskog prevoza važniji od njegove boje.

Zašto farbati autobuse koji će za par godina biti van funkcije?

Sa druge strane ne treba bežati od toga da svi budu iste boje ali prava stvar je napraviti popis vozila prema boji, zanemariti stare koji su spremni za remont i uzeti u obzir one koje ćemo koristiti u narednim godinama i na osnovu toga odrediti boju javnog gradskog prevoza.

  Kraljevstvo Ča, Ča, Ča

Važno je da leti budu klimatizovani, zimi da greju, da su mlađi, ispravni i tačni. Nije nam toliko bitno koje su boje.

Želimo da pitamo nadležne u GSP-u – da li ovo znači da više nećemo viđati „brendirane” autobuse jer čemu farbanje u crveno, kada uvek ima autobusa koji su šareni?

Takođe, da ne bude da je ovo samo naše mišljenje, evo, pitamo građane – šta vam je bitnije, boja vozila ili njihov kvaliteti?

Povezane teme:

1 komentar

  1. Boja nije bitna sa obzirom da se trenutno vozimo u autobusima koji se raspadaju a klima u njima misaona imenica.a karte itekako xnaju dobro da naplate

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh