in

Vrućine proredile već proređeni letnji red vožnje

Sve veći broj autobusa zbog izuzetno visokih temperatura često završava u garažama i pre kraja radnog vremena jer se dnevno pregreje i do deset odsto motora na autobusima.

Letnji red vožnje doneo je skoro 270 vozila manje na gradskim ulicama a dodatnu redukciju izazvale su, pogađate, vrućine. Prethodnih dana učestali su prizori autobusa, uglavnom onih starijih generacija, prokuvanih na ulicama dok čekaju dolazak majstora i šlep službe.

Zbog neplaniranih isključenja iz saobraćaja putnici su prinuđeni da na pojedinim lokacijama prevoz čekaju i više desetina minuta duže od planiranog.

– Prethodnih godina od kada su u saobraćaju novi autobusi, situacija je mnogo bolja, ističu nadležni u GSP. Od 506 autobusa koji saobraćaju u letnjem režimu radnim danima u proseku se na pet do deset odsto vozila desi pregrejavanje motora. Najviše isključenja ima u pogonu „Kosmaj“ gde su i najstarija vozila i gde se dnevno beleži od deset do 15 pregrejavanja.

Iz GSP-a objašnjavaju da tropske temperature predstavljaju veliki problem za rad motora svih vrsta vozila.

Potpuno izgoreo autobus 105L na Ovčanskom putu (foto)-2015

Pre šest dana u potpunosti je izgoreo autobus na liniji 105L ali, srećom, u tom momentu u njemu nije bilo putnika jer je išao za garažu.

– Usled velikih gužvi kada se vozila kreću veoma sporo u režimu „kreni-stani“, dolazi do podizanja radne temperature motora autobusa, kažu u GSP. To je posebno prisutno kod starih vozila. Takođe, veliki problem su i prljave ulice sa kojih lišće, prljavština i kese ulaze u ili se kače za hladnjak.

U slučaju da se radna temperatura podigne iznad dozvoljene, vozač je dužan da interveniše i isključi vozilo iz saobraćaja kako ne bi došlo do oštećenja motora.

Vozila koja su isključena iz saobraćaja nekad je moguće popraviti pa terenska služba često interveniše na licu mesta. Samo u slučaju većih kvarova, npr. pucanja creva ili gubitka rashladne tečnosti, vozilo mora u garažu.

Izmene na letnjem redu vožnje

[ad id=’21219′]

Na liniji 104 iako je 22. juna letnji red vožnje stupio na snagu, osam dana kasnije, 1. jula, uspostavljen je novi.

Situacija sa linijom 102 još je gora jer joj je dva puta menjan red vožnje – prvo 2. jula a potom i 13. jula.

Pratimo sve izmene tako da uvek možete videti važeći red vožnje na stranici – LETNJI RED VOŽNJE.

Jedan komentar

Odgovori

Leave a Reply

Za telom utopljene žene u Dunavu i dalje se traga

Pronađeno telo žene koja se juče utopila u Dunavu