in

SETILI SE! Posle 10 godina uvode 3 linije preko Pupina

U decembru ove godine će biti tačno 10 godina od kako je zavšen i pušten u saobraćaj Pupinov most, koji je definitivno olakšao život mnogobrojim žiteljima leve obale.

Te, sad davne 2014. godine, glavni i odgovorni iz Sekretarijata za saobraćaj grada Beograda su odlučili da preko novog mosta ide jedna gradska linija 85, od Borče preko Zemuna i Novog Beograda do Banovog brda.

Pored toga što su procenili da je samo 85-ica dovoljna, predvideli su i broj polazaka autobusa koji se nije menjao čitavu deceniju. Verovatno ima „vidovnjaka“ među njima.

Elem, sad treba da se radujemo jer su 10 godina kasnije odlučili da dodaju 3 nove linije preko Pupinovog mosta, iako smo ih predlagali pre otvaranja samog mosta.

Rok do 15. septembra

Prema ugovoru o javno-privatnom partnerstvu za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobusnog prevoza putnika (potez 700 i 100), početak rada prevoznika na linijama poteza 100 je najkasnije do 15. 9. 2024. godine“.

Nove gradske linije koje će povezati levu obalu i Zemun, neće uticati na postojeću linije 85 (Banovo brdo – Zemun – Borča) niti na njeno skraćivanje.

3 nove linije preko Pupinovog mosta, 2 nove i 1 produžena

Prema Konkursnoj dokumentaciji za javno-privatno partnerstvo u planu je uvođenje dve potpuno nove linije, dok će linija 105L bila produžena.

Linija 103: Padinska skela – Zemun

Od Padinske skele u planu je preko Zrenjaninskog puta, obilaznicom preko Pupinovog mosta, dalje Banatskom ulicom do okrenice u Bačkoj. Na 103 liniji dugoj ukupno 14,6 kilometara saobraćala bi prema planu dva solo autobusa.

Nadamo se da će jednom malo izmenom da autobus skrene kroz Kovilovo obezbediti da još 1000 žitelja leve obale iz tog naselja dobije još jednu opciju do grada.

Naš predlog iz „SPECIJALA: Koje će nas linije prevoziti preko novog mosta“ to je linija 99 Padinska Skela – Zemun

Linija 112: Reva (Krnjača) – Zemun

Nova linija 112 bi povezala najveći deo naselja na levoj obali Dunava sa Zemunom. Početna stanica bila bi kod Reve (Krnjača), gde se okreće i autobus 108, potom bi Pančevačkim putem autobusi vozili do Krnjače, nastavili Zrenjaninskim putem pored Borče i uključili se na obilaznicu ka Pupinovom mostu. Planirana su četiri solo vozila za trasu dugu 25,8 kilometara.

Naš predlog iz „SPECIJALA: Koje će nas linije prevoziti preko novog mosta“ to je linija 98 Kotež – Zemun.

Produženje linije 105L: Ovča – Zemun

Postojeća lokalna linija 105L Ovča – Borča produžila bi se do Zemuna.

Iz Ovče bi autobusi Ovčanskim putem došli do Borče, prošli kroz naselje trasama linija 95 i 96, a potom nastavili Zrenjaninskim putem preko obilaznice Pupinovog mosta, Banatskom ulicom do okretnice u Bačkoj.  Linija bi bila duga 22 i po kilometara i na njoj bi radilo šest solo autobusa.

Sve nove linije su navedene u konkursnoj dokumentaciji, u praksi je moguće da budu neke izmene shodno potrebama putnika, ali šanse su male, jer kad je „vlast“ slušala narod.

Do sledećih 10 godina

Nadamo se samo da se neće čekati opet da prođe decenija da se nešto promeni na novim linijama, kao što je to do sad bio slučaj. Da će ako primete da su gužve, koje je nemoguće ne videti, povećati broj polazaka i autobusa. Da će ako treba neke linije skratiti, promeniti ili optimizovati, ipak živimo u 21. veku, računari su svuda oko nas, imamo i veštačku intelegenciju, kao i GPS praćenje autobusa odnosno broja očitavanja karata.

A mi da ponovimo onu našu „Živi bili, pa videli“!

Jedan komentar

Odgovori

Leave a Reply

Akcija suzbijanja komaraca duž Dunava

Živanu Davidoviću iz Borče HITNO potrebni dobrovoljni donatori kože