Radovi na mostu Borča – Zemun napreduju iako su Kinezi na odmoru u svojoj domovini još od Kineske nove godine. Most će zablistati u punom sjaju krajem godine.
Broj radnika sa Dalekog istoka na mostu Borča – Zemun drastično je smanjen jer braća Kinezi uživaju u porodičnoj idili u svojoj domovini. Ali most će ipak biti izgrađen na vreme jer bageri i dizalice, kao i varioci skriveni ispod konstrukcije vredno rade.
Na glavnom rasponu nedostaju asfalt, ograda, osvetljenje, još poneka sitnica i silazno-uzlazne rampe sa obala. Most se spušta na zemlju na borčanskoj strani niz konstrukciju dugu 297 metara, koja polako dobija svoj oblik postavljanjem kolovoznih ploča. Na desnoj obali Dunava sklapaju se polja koja će spojiti zemunsku obalu sa glavnim rasponom mosta.
„Obalna konstrukcija gradi se pomoću pokretne skele koja omogućava uštedu u vremenu i radnoj snazi. Pokretna skela se oslanja na unapred pripremljene useke u stubovima a po očvršćavanju betona i završenom prednaprezanju spušta se ispod konstrukcije i pomoću hidraulične opreme pomera unapred na sledeće polje”, kažu u Ministarstvu saobraćaja.
Most Borča – Zemun najvažniji infrastrukturni projekat
Most Borča – Zemun je trenutno jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Beogradu, kao deo obilazne saobraćajnice „Severna tangenta“.
Napreduju radovi prema Zrenjaninskom putu
Radovi prema Zrenjaninskom putu na pristupnim saobraćajnicama za koje su zaduženi domaći izvođači takođe napreduju.
Prema Zrenjaninskom putu deo trase već je dobio trup, kamenu podlogu i prvi sloj asfalta a isti radovi predstoje i na ostatku saobraćajnice.
Putari su paralelno angažovani i na deonici od Zrenjaninskog prema Pančevačkom putu, gde skidaju humus i izrađuju nasipe od peska.
Most Zemun – Borča će biti gotov do 27. decembra ove godine, odnosno biće odrađena deonica od lakat krivine u Zemunu do mosta, most i pristupna saobraćajnica do Zrenjaninskog puta, dok će do septembra 2015. godine biti završen deo saobraćajnice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta.
Slike: Beobuild