Rekonstrukcija pruge Beograd-Pančevo jako dobro napreduje a pojedine pozicije na projektu idu i ispred zacrtanih rokova. Rekonstrukcija ove pruge dugačke malo preko 15 kilometara podrazumeva izgradnju novog koloseka, rekonstrukciju starog, kao i obnovu kontaktne mreže i rekonstrukciju svih stanica i stajališta na trasi.
Na tapetu su, naravno, stanice u naseljima leve obale Dunava i to „Krnjača“, „Sebeš“ i „Ovča“.
Najznačajniji objekat na trasi pruge je svakako novi most na Tamišu dužine 240 metara gde se podiže nova čelična konstrukcija u sklopu novoizgrađenog koloseka. Visok vodostaj Tamiša pravio je ogromne probleme građevinarima prethodnih meseci a gradilište mosta je dva meseca bilo manje-više zatvoreno zbog izuzetno visokih voda. Iz tog razloga domaća „Mostogradnja”, koja je inače izvođač na ovom objektu, uposlila je dodatnu mehanizaciju i ljudske resurse kako bi bili ispoštovani rokovi.
Na ostatku trase završen je nasip, postavljene su pruga i kontaktna mreža na skoro celoj dužini novog koloseka. Ostalo je da se pruga niveliše i poveže sa betonskim pragovima na nekoliko mesta ali su radovi u dobrom delu već gotovi. Izvode se građevinski radovi na novim stanicama i stajalištima ali su i oni u finalnoj fazi. Na trasi se nalaze dve stanice i dva stajališta a svi će biti prošireni i modernizovani u skladu sa potrebama.
Na stanici „Ovča“ su najobimnije intervencije, gde se postavljaju tri nova koloseka a izgrađen je novi središnji peron sa podzemnim prilazima.
Na stanici „Krnjača“ dodata su dva nova koloseka i novi bočni peron gde će spoljni koloseci biti putnički a unutrašnji prolazni i teretni. Ostaje da se završi drugi bočni peron a urađeni su i pešački prilazi, bukobrani i nadstešnice na peronima. Pored toga, završena je izgradnja nove tehničke i stanične zgrade, urađeni su osvetljenje i pešački prilazi stanici.
Uređuje se i stajalište „Sebeš“ a na ovoj pruzi biće otvoreno još jedno novo stajaliste u Krnjači („Krnjača most“) odmah nakon prelaska Pančevačkog mosta iz pravca Beograda.
Ceo posao na trasi Beograd-Pančevo rezultat je ugovora o modernizaciji srpskih pruga potpisanog sa Ruskim državnim železnicama a ovo je prvi projekat iz programa vrednog preko 800 miliona dolara. Nakon završetka rekonstrukcije Beograd i Pančevo dobiće novu prugu za brzine od 120 km/h kao savršenu alternativu neefikasnom sistemu veza koji trenutno postoji. Radove na projektu izvode domaća preduzeća „Energoprojekt“ i „Mostogradnja“ pod budnim okom stručnjaka ruskog „RŽD-a“. Vrednost celog projekta iznosi oko 90 miliona dolara.
Izvor: Beobuild