Po novom nastavnom programu, đaci petog i šestog razreda osnovne škole počinju da uče osnove programiranja, u okviru časova informatike.
Tokom jeseni gotovo 800 profesora informatike iz cele Srbije prošlo je obuku koji je organizovala Fondacija Petlja, kako bi sad u drugom polugodištu pomogli đacima da sa lakoćom savladaju osnove programiranja. „Petlja“ je interaktivni internet portal na kome se nalaze besplatni priručnici, praktikumi i zbirke osmišljeni da pomognu u nastavi računarstva.
Prednost rada sa „Petljom“ je što đaci mogu da pristupe i od kuće materijalima koje koriste na času. Nastavnik može da prati rad učenika koji rešavaju zadatke, da vidi koliko im je vremena bilo potrebno i da li su dobro rešili. U ovom uzrastu važna je uloga nastavnika da može da odgovori na sva njihova pitanja.
Nebojša Vasiljević, direktor Fondacije Petlja kaže da program lako koriste i nastavnici i deca i dodaje da nije reč samo o programiranju, već o načinu razmišljanja i razvijanju veština koje su svima potrebne.
„Svet ide ka tome da su u prednosti oni koji će osmišljavati šta treba da uradi neka mašina. Kada automatizovanom sistemu kažemo šta treba da se uradi, to je zapravo algoritamsko razmišljanje i to razvijamo učenjem programiranja“. – kaže Vasiljević.
Veronka Tasić Vušurović, izvršna direktorka Inicijative Digitalna Srbija, kaže da je programiranje univerzalni jezik planete. Navodi da poznavanje programskih jezika kao što su Skreč ili Pajton, koje osnovci sada uče, omogućava im da budu inovativni i da kritički razmišljaju.
U budućnosti, razumevanje načina na koji funkcionišu računari moraće da ima svako. – kaže Tasić Vušurović.
Uvođenjem ovakvih promena u obrazovnom programu, od pasivnih korisnika, deca postaju stvaraoci, oni odlučuju u kom smeru će se razvoj tehnologije kretati i kako će izgledati poslovi kojima će se u budućnosti baviti.
Foto: Ilustracija