Nakon saznanja da je osnovna škola Stevan Sremac u Borči pokradena, posetili smo istu danas. Pljačka je definitivno bila unaped isplanirana. Za sada nepoznata lica su preko krova iznad svlačionica razbili prozor i kroz isti ušli u školu.
Ono što je interesantno da su sve kvake sa prozora uklonjenje, dok su ostale samo kvake na malim horizontalnim prozorima iznad. Ovaj podatak su verovatno znali. Kad su ušli u školu, sa prozora iz susednog hodnika su odvalili kvaku kako bi otvorili prozor bez kvake i lakše izneli ukradenu školsku opremu. Naime, prozoru sa kog je skinuta kvaka nije moguće prići preko krova.
Kako nam je rečeno kvake su uklonjene sa svih prozora kojima se može pristupiti sa spoljne strane, preko krovova nižih delova škole. Ovo je urađeno iz dva razloga, da bi se zaštitili od eventualnih krađa, kao i da bi zaštitili decu od nepromišljenog izlaska na krov škole.
U samoj školi postoje dva kabineta za informatiku, u kojoj se i nalazila računarska oprema. Prvo su obili veću učionicu, iako je postojala rešetka lako su pomoću pajsera razvalili i vrata i rešetku. Pokradeno je 30 monitora i 4 desktop računara. Prvo su pokradenu robu izneli i potom se vratili da obiju manju učionicu, međutim ovaj put ih je sačekalo iznenađenje, jer kad su obili vrata aktivirao se zvučni alarm. Ali su ipak uspeli su da ukradu još jedan monitor i brzo pobegnu.
Pored zvučnog signala, alarmni sistem je obavestio stanicu MUP-a u Borči, nakon čega su dve patrole izašle na lice mesta, ali je već bilo kasno jer počinioci ovog nedela su već pobegli sa lica mesta.
Kako u osnovnoj školi Stevan Sremac postoji sistem za video nadzor koji čini preko 10 kamera, pregledom video snimaka policija će sigurno saznati više informacija. Jedna od kamera je upravo pokrivala hodnik u kom su kabineti sa računarskom opremom.
Takođe smo saznali, da su policijski inspektori uspeli da pronađu nekoliko otisaka na samim prozorima gde je provaljeno i da sledi dalja istraga.
Nadamo se da će brzo uhvatiti počinioce i da će uspeti da vrate pokradenu školsku opremu.