Kako najavljuju gradski čelnici, tramvajska mreža mogla bi u narednom periodu da bude proširena na čak 11 deonica u ukupnoj dužini od 28,7 kilometara!
Da se u iščekivanju početka gradnje metroa ozbiljno razmišlja o daljem širenju tramvajskog saobraćaja znalo se i ranije, spominjane su nove linije do Petlovog brda, Borče, pa čak i Kaluđerice
U planu poslovanja GSP „Beograd“ za 2020. godinu našli konkretni podaci, sa sve novim trasama i njihovim dužinama. Za sada je predloženo proširenje tramvajske mreže na 11 novih deonica.
Neke od njih su poznate javnosti, pa bi tako tramvaj u budućnosti mogao da ide sve do Vidikovca na jednoj, Rospi ćuprije na drugoj, odnosno Malog Mokrog Luga na trećoj strani. Uz nekoliko znatnih produženja linija na Novom Beogradu, kao i vraćanju čuvene „jedinice“ koja bi vozila od Slavije, preko Ulice kralja Milana, Terazija i Trga republike do – Kalemegdana.
Ovim planom su definisane i potencijalne lokacije novih tramvajskih depoa na Adi Huji, Vidikovcu, kao i u produžetku Ulice Jurija Gagarina.
U ovom trenutku Beograd poseduje i više tramvaja nego što mu je potrebno. Prema zvaničnim podacima GSP „Beograd“, najveći gradski prevoznik raspolaže sa 207 tramvaja i 38 tramvajskih prikolica, a jedan od problema je što je njihova prosečna starost 34,14 godina.
Drugi problem je činjenica da zbog radova širom prestonice četiri od 12 tramvajskih linija nisu u funkciji (2, 3, 5, 10), a situacija će u najboljem slučaju biti normalizovana u avgustu ove godine.
Iako se kroz priču o proširenju tramvajske mreže provlačila i deonica do Borče, ostaje nejasno kojom trasom bi išla ova linija, kada bi počela izgradnja tramvajske mreže na levoj obali i koliko bi ona trajala.
Ne verujemo da će ova ideja zaista biti realizovana, bar ne u skorije vreme.